1.
Llegeix aquests acudits. Quin n'és el més divertit? En saps de similars?
Entra un home molt tímid en un bar
i demana:
-Posi'm un cafè, si us plau.
-Només?--pregunta el cambrer.
-D'acord. Posi-me'n dos.--acaba dient l'altre.
|
-Do you speak
English?
-Què?
-Do you speak English?
-Perdona?
-Que si parles anglès!
-I tant que sí! A la perfecció.
|
Un tomàquet i una pera a la parada
de l'autobús.
-Perdoni, fa quant que espera?
-Des del naixement.
|
-Doctor, doctor!
-Què li passa, senyora?--demana el metge.
-Cada cop que prenc cafè, noto un dolor terrible a
l'ull.--es queixa la senyora.
-Ha provat de treure la cullereta de la tassa?
|
TINGUES EN COMPTE
El
guió (-) s'utilitza en els diàlegs per indicar l'inici del que diu un
personatge i també per introduir-hi algun detall: qui parla, com ho fa...
|
2. Selecciona frases de dins del
requadre per escriure un diàleg. Afegeix-hi explicacions de l'estil –va dir
ella empipada, --va cridar el nen entusiasmat. No t'hi descuidis el
guió per a cada intervenció, els signes d'interrogació i d'admiració quan
calguin ni els punts per tancar les oracions.
No estic segur del número Pot ser
que tingui un 42
Només
em queda una ensaïmada
D'acord
Em
pot ajudar, si us plau
És
clar que sí, senyor. Què necessita
Bon
dia
Bona
tarda
Voldria
mirar unes sabatilles d'esport
Què
vol prendre, senyora
Bon
dia
Bona
tarda
Doncs
un batut de cacau
Res
més
No...Bé,
millor dit: sí. Té pastes
Un
42 No, crec que té un 44
|
…...............................................................
…...............................................................…...............................................................…...............................................................…...............................................................…...............................................................…...............................................................…...............................................................…...............................................................…...............................................................
3.
Compara el teu diàleg amb el d'un company/a.
4. Poseu-vos d'acord per
completar-ne un dels dos, tot afegint-hi algun detall sorprenent, divertit,
dramàtic...Llegiu el vostre diàleg en veu alta a la resta de companys.
…...............................................................
…...............................................................…...............................................................…...............................................................…...............................................................…...............................................................…...............................................................…...............................................................…...............................................................…...............................................................
5. En grups de tres, expliqueu-vos
acudits curts com els de l'activitat 1. Trieu-ne els dos millors i retoleu-lo
en una cartolina per penjar-lo a la cartellera de la classe. Per què no
tenir-hi un racó de l'acudit?
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada