dijous, 23 d’octubre del 2014

El Guió i els diàlegs

1. Llegeix aquests acudits. Quin n'és el més divertit? En saps de similars?

Entra un home molt tímid en un bar i demana:
-Posi'm un cafè, si us plau.
-Només?--pregunta el cambrer.
-D'acord. Posi-me'n dos.--acaba dient l'altre.
-Do you speak English?
-Què?
-Do you speak English?
-Perdona?
-Que si parles anglès!
-I tant que sí! A la perfecció.
Un tomàquet i una pera a la parada de l'autobús.
-Perdoni, fa quant que espera?
-Des del naixement.
-Doctor, doctor!
-Què li passa, senyora?--demana el metge.
-Cada cop que prenc cafè, noto un dolor terrible a l'ull.--es queixa la senyora.
-Ha provat de treure la cullereta de la tassa?

TINGUES EN COMPTE
El guió (-) s'utilitza en els diàlegs per indicar l'inici del que diu un personatge i també per introduir-hi algun detall: qui parla, com ho fa...

2. Selecciona frases de dins del requadre per escriure un diàleg. Afegeix-hi explicacions de l'estil –va dir ella empipada, --va cridar el nen entusiasmat. No t'hi descuidis el guió per a cada intervenció, els signes d'interrogació i d'admiració quan calguin ni els punts per tancar les oracions.

No estic segur del número Pot ser que tingui un 42
Només em queda una ensaïmada
D'acord
Em pot ajudar, si us plau
És clar que sí, senyor. Què necessita
Bon dia
Bona tarda
Voldria mirar unes sabatilles d'esport
Què vol prendre, senyora
Bon dia
Bona tarda
Doncs un batut de cacau
Res més
No...Bé, millor dit: sí. Té pastes
Un 42 No, crec que té un 44

…...............................................................
…...............................................................…...............................................................…...............................................................…...............................................................…...............................................................…...............................................................…...............................................................…...............................................................…...............................................................

3. Compara el teu diàleg amb el d'un company/a.

4. Poseu-vos d'acord per completar-ne un dels dos, tot afegint-hi algun detall sorprenent, divertit, dramàtic...Llegiu el vostre diàleg en veu alta a la resta de companys.

…...............................................................
…...............................................................…...............................................................…...............................................................…...............................................................…...............................................................…...............................................................…...............................................................…...............................................................…...............................................................

5. En grups de tres, expliqueu-vos acudits curts com els de l'activitat 1. Trieu-ne els dos millors i retoleu-lo en una cartolina per penjar-lo a la cartellera de la classe. Per què no tenir-hi un racó de l'acudit?


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada